2012. júl 26.

Balaton Sound Cross-Country 2012

írta: ddefekt09
Balaton Sound Cross-Country 2012

A fesztiválozást montizással párosítani mindig nagy élmény, mivel ennél jobb módon nem lehet kiszakadni négy-öt napnyi zajból és porból. A Magyar Tenger déli partján ilyenkor a legizgalmasabb látnivalót tényleg a bikinis csajok jelentik, ezért nem is volt kérdés, hogy a túrát a vizen kell kezdenem, hogy aztán az északi parton folytathassam: ígyhát szépen átkompoztam Tihanyba.

balaton_stumpy (Medium).jpg

A rámpáról kigurulva rögtön a Club Tihany területére vezetett az út, ahonnan turista jelzésen felmentem az egykori gejzir mezők irányába. Majd kisebb sziklás kiemelkedéseket érintve bringáztam a félsziget belsejében, egészen a tihanyi Belső-tóig. Aztán tovább ösvényeken, majd műúton Aszófőnek. Innen Zöld jelzésen észak felé, Pécsely irányába. Itt az út borospincék és szőlő tőkék közt vezetett, néha szép kilátással a Balatonra. Egész jól haladtam, főleg akkor, amikor egy idióta kis korcs rohant utánam párszáz méteren át... A kerités túloldalán pedig egy doberman jött, reméltem, hogy számára zsákutca amerre fut, mert vele szemben nem lett volna esélyem.

Az út előbb utóbb a Balaton-felvidék dombjainak fővonulatára vezetett, és kék, majd zöld jelzésen keletnek fordulva egymás után érintettem a dombtetőket. Előbb a Nagy-Gella, majd a Kis-Gella, végül a Recsek-hegyi kilátó jöttek, miközben én szorgalmassan hullámvasutaztam Stumpjumperem nyergében. Összeségében szuperül ment minden, míg el nem értem a sárga jelzést, ahol jobbra, dél felé fordultam a Felsőörsre (uticélomhoz) vezető Malomvölgy kapujánál. Innen elvileg a jelzés egyenesen vitt volna tovább délre - csakhogy egy szűk völgyben elterülő csalánosba vezetett, ami még úgy is zsákutcának bizonyult, hogy a bringámmal vágtam utat a gazban. Egyszercsak egy bezárt kapuhoz értem. A kiszáradt patakmederben megkerültem, majd követtem az utat - és végül visszaértem túrám korábbi pontjához. Ígyhát némiképp improvizálva, térkép alapján kikavartam magam a közeli műútra (a völgy kapujánál fel a dombtetőre, és a lovarda mellett balra). Innen begurultam Felsőörsre, majd egy órás szünet után aszfalton vissza a komphoz.

Összesen 60 km táv, kb. 600 m. szintemelkedés.

Szólj hozzá

balaton biciklitúra