2013. máj 29.

Bakonyi betyár bringázás

írta: ddefekt09

Három nap ráhangolás a szezonra a Bakonyban remek ötletnek tűnt. A friss zöldelő természet és a kitartó napsütés nem csak jól tekerhető ösvényekkel társult, hanem pár érdekes látnivaló is az utunkba sodródott. Első napon Csehbányát választottuk bázisunknak, és onnan tettünk egy kört Döbrönte felé. Már rögtön a túra eleje megkapó szépségű tájon vezetett át: egy patakvölgyet kellett követni, majd szikes dombokon, helyenként szubalpesi mezőn haladtunk. Sajnos a jelzések elég hektikusak voltak, de azért kitaláltunk végül a rengetegből, csak épp pár faluval arrébb, mint gondoltuk.

Másnap a Bakony csúcsát másztuk meg, a Kőris-hegyet egy kényelmes erdei aszfalt úton tekerve. Utána könnyedén legurultunk a Cuha-völgy bejáratához, majd a patakot jópárszor keresztezve értünk vissza Zircre.

bakony1 (800x451).jpg

Harmadik napra pedig a Tési-fennsík jutott, amit már régóta meg szerettünk volna nézni a szélmalmai miatt. A nap azonban nehezen indult, a rossz jelzettség miatt sokszor kellett keresgélni az utunkat.

Végül azonban minden jóra fordult, megtaláltuk a rejtőzködő kék sávokat, és eljutottunk a Római-fürdő fantázianevű szikla szorosig, mely Tés és Bakonynána közt a völgyben rejtegeti magát a kiváncsi látogatók elől.

Az első két napon megtett utak: