2006. sze 16.

Terepbiciklivel a Kékesre

írta: ddefekt09
Terepbiciklivel a Kékesre

A mátrai túra második szakasza. Van hozzá térkép is! A túra második szakaszához csináltam térkép mellékletet. Mivel a hétvége bringázás nélkül fog telni, ezért nosztalgiából felelevenítem az egy héttel ezelőtti túrát:)) Ott hagytuk abba, hogy Parádra értünk Galyatetőről. Parádról pedig az Ilona-völgyön át közelítettük meg a Kékest. A Domoszlói-kapuhoz erdei aszfalt úton kerekezünk fel. Mire odaérünk, már 300 méter szintet felmásztunk, egy kb. 7 kilométeres szakaszon. Aztán tovább megyünk az úton, érintjük előbb a Markazi-kaput, majd a Négyeshatárt. Hozzávetőleg 20 kilométeren át emelkedik az út 800 métert - ez nem nevezhető durvának. Arra viszont figyelni kell, hogy az út néha nem egyértelműen követhető - ha kétségeitek vannak, akkor mindig azt kell választani, amelyik jobb minőségű, és fölfele megy. A kritikus részek a Markazi-kapu előtt vannak. Itt a jobb oldali utak vezetnek a Kékesre. Véletlenül egyszer mi is rossz irányt választottunk, és még csak az se tünt fel, hogy egy ideje már nem is emelkedik az út. Egy motoros vadász irányított minket útba végül, amikor megmutatta azt az ösvényt, ami visszavisz az útra - egy óra kemény tolás lett a büntetésünk.
Aztán kiértünk a műútra, ahol még 500 métert kapaszkodtunk (szintben 100at). Kékesen csokievés, aztán vissza a piros kereszten Négyeshatárra. Kicsit kövecses ez az út, de jól downhillezhető, közepesen technikás. Négyeshatárról meg egy jelzetlen, erdei füves-földes úton egy bő 10 kilométert gurulva értünk le a Mátrafüred fölötti műútra. Innen már csak a gyöngyösi vasútállomásra mentünk. A vonaton gyors statisztikai összegzés: 110 kilométer, 1600 méter szintkülönbség.
Nem volt nehéz elaludnunk..

Szólj hozzá

kékes matra parád