2006. sze 06.

Pilis ,az észak-budai túra folytatása (FRISSÍTVE)

írta: ddefekt09

Pilisszentiván, Zajnát, Pilisszántó, Pilis(hegy),Dobogókő, Szentendre. A Pilisben rengeteg túristaösvény van, és ez csak egy a végtelen utvonal-lehetőségek közül.<p><span style="font-family: Arial,Helvetica,sans-serif;">    A Kopár csárda parkolójának a végében a bokrok között bújik egy keskeny fahíd, már erre is fel van festve a piros jelzés, erre indulj. Ez a  Zajnát-hegyek(Alacsony, közeli csúcsokkal, szűk,kanyargós ösvényekel). Pár méter múlva máris egy elágazás jön, fordulj balra felfelé. Szűk fenyvessel övezett ösvényen kell mászni, a vége felé kicsit meredekebb. Amikor már nem emelkedik annyira az út következik egy ujabb elágazás, itt balra. Rövid lejtő következik,majd hirtelen egy rövid de meredek kaptató, aztán csakhamar felérünk csúcsra, itt érdemes megálllni a jobbra kinyúló gerincen a panoráma miatt. Az út az ide vezető útban folytatódik( bocs ha kicsit tulbonyiztam, szóval ha nem állsz meg akkor egyenesen menj tovább) ezt fontosnak tartottam leirni mivel egy elég keskeny párkányon kell tovább menni, amit még a benyúló fenyők tovább szűkítenek. Kb 100méter mulva egy nyereghez érsz amibe érdemes gyorsan belehajtani hogy a másik oldalon lendületből feljuthass. Ha jól emlékszem vannak elágazások de mindenhol egyértelmű hogy merre halad az út, (piros-sárga jelzés). A következő hegyről meredeken visz le az út, ha vizes-saras akkor ajánlatosabb letolni a bicajt, szárazon is kell kapaszkodni a fékbe rendesen. (TIPP, ha még nincs sok tapasztalatod a meredek lefeléken: ha meg szeretnél állni de nem tudsz vagy túl begyorsultál, akkor nézz ki egy helyet ahol elfér keresztben is a bringa, lassan kanyarodj,majd faroltasd óvatosan keresztbe. Fontos hogy legyen egy bringányi hely különben megakad a kerék,átesel,gurulsz lefelé a bringa meg utánad.) Amikor kiérsz az erdő szélére kövesen folytatódik az út. Ha többen vagytok hagyjatok egymás közt több távolságot, a kövek nem ritkán fejmagasságba is felpattannak a kerék alól. Egy patakot kell keresztezni, gázló van úgyhogy vagy ésszel a szélén vagy észnélkül a közepén! Én a szélén el szoktam akadni a -tengelyig érő- sárban, ezért múltkor átzúztam középen meg se néztem a szélét, viszont Zoli aki mögötem jött, állitása szerint, száraz lábbal kelt át a szélén. Zoli egyébként 50kiló...bringástul. A viz után jobbra és balra, itt megint egy állandó pocsolya van, vigyázz mert a szélén is mély,legjobb ha körbetoljátok a szántóföldön a bringát,de tényleg. Ez az út egyenesen bevisz Pilisszántóra. A főutcára érve van egy fagyizó-kocsma kombó a sarkon. Fordulj balra. Most kb 1-1,5km mászás jön, betonúton. Most szembesülhetsz a hegység névadó csúcsával, a Pilissel, 756m. A főutcán haladva elhagyod a falut. Amikor felérsz a nyeregre és nem emlekedik tovább az út, ott kell balra fordulni az erdőbe, egyből a Krisztus szobor után. Csak egyenes előre a zöld jelzésen, itt az emelkedés miatt kicsit kanyargós az út, ne ijedj meg a sok elágazástól amik a kanyarokat rövidítik le, ha felfelé mész nem ronthatod el. Ha figyelmes vagy az út baloldalán találsz egy forrást. Ha szükséges -CSAK SAJÁT FELELŐSSÉGEDRE!!!- ihatsz belőle, én már többször is ittam belőle. Hamarosan elkezdődik a szerpentin, ahonnan csodás a kilátás. Tiszta időben akár Észak-Budáig is ellátni. Amikor már nem emelkedik tovább az út és kiérsz egy hosszú mezőre fordulj jobbra egy keskeny ösvény visz át a derékig érő füvön. Ha még fel szeretnél menni a csúcsra akkor megint jobbra, a csúcson megtekeintheted egy egykori honvédségi létesítmény romjait. A csúcsról több úton is lemehetsz de én azt javaslom hogy arra indulj amerre jöttél, menj vissza addig a hosszúkás,magasfüves mezőig. De ne menj vissza arra az ösvényre amelyiken feljöttél a hegyre, hanem egyenesen előre, szerintem ez az ösvény nincs jelölve a térképeken,pedig nem keskeny. Ezt a szakaszt jelöltem szaggatott vonallal (a térképen a zöld jelzésre rajzoltam). Csak két elágazás van,az elsőnél jobbra, a másodiknál balra. Ez az egyik legszebb erdő amit ismerek. A Két-bükkfa-nyereghez közeledve hatalmas bükkök közt vezet az út, egészen a Dobogókőre vezető betonútig. Innen még 2,5km a Dobogókőig, a legegyszerűbb a főúton menni. Amiko beérsz a településre, baloldalon a BM üdülő bejáratánál van egy kisbolt. Az út végén a parkolóbnál pedig több helyen is ehetsz "meleget" (pizza,hotdog,hamburger) és van egy ivóvízkút is. A túristaház ( <a href="http://kepup.extra.hu/?p2050176.jpg">ami így néz ki</a> ) előtt találhatóak a "dobogó kövek". Állítólag itt gyógyító hatású sugarak törnek fel a földből, pihenj egy kicsit a köveken. Ha már hűvösebb időben látogatsz ide akkor melegedni betérhetsz a túistaházba vagy a beton uton tovább haladva a sípályáig, a síbüfébe( <a href="http://www.sielok.hu//fotok/dobogoko/sibufe.jpg">síbüfé képe</a> ). A túristaház mögött balra indul egy remek útvonal (piros jelzés), ne mulasszuk el a panorámát a kiépített kilátóból megnézni. Az augusztusi esők pár helyen kicsit kimosták egy-két helyen az utat, de csak egy helyen kell leszállni. <br></span></p><p><span style="font-family: Arial,Helvetica,sans-serif;"></span><br><span style="font-family: Arial,Helvetica,sans-serif;"></span></p><p><span style="font-family: Arial,Helvetica,sans-serif;"></span><br></p>
Szólj hozzá

pilis szentendre pilisszántó pilisszentiván dobogokő