2010. máj 18.

Délután a Vértesben

írta: ddefekt09

Ahogy egyre hosszabbak a nappalok, egyre kevésbé szükséges hajnalban indulni egy kiadós montizásért. Találkozó 11kor, kényelmes pakolás, aztán egykor már nyeregben Szár község határában. Kellemes földúton, árnyas erdőben, kímélő felmenet a piros jelzésen Körtvélyes majd' 500 méter "magas" csúcsára. Megint lenyűgözött az aljnövényzet: kirobbanó zöld színek, buja bokrok alkotnak egybefüggő szőnyeget. Az Ilonka-forrás volt a következő állomás. Vételeztünk friss, zamatos vizet (olyat, ami a csapból sosem jön). Innen a zöld jelzésen, egy dombon átkelve jutottunk Várgesztesre. Előtte átvágtunk egy zöld alagúton: egy olyan -alig 40 centi széles - ösvényen ahol épp csak egy keskeny alagút vezetett az aljnövényzetben; a fák lombja pedig egész alacsonyan záródott össze a talaj felett. Egy rövid megállót tettünk a várgesztesi kisboltban, hogy tesztelhessük az idei jégkrém kínálatot. Majd onnan a sárga jelzésen, egy meredek füves oldalban értünk el egy kis réten átvágva egy vízmosást, amin leereszkedtünk a Fáni-völgybe vezető aszfalt útra. Ezen aztán békésen, vidám social ride*-okat fantáziálva csorogtunk el az erdő széléig. Kiértünk a szántóra (sárgálló repce mezők), és egy ujabb negyed óra után már megláttuk Szár falut megint.

* social ride: olyan biciklitúra, ahová lányok is jönnek, és nem a teljesítmény a fontos, hanem a kellemes együttlét és az esti borozások.