2007. aug 27.

Gerecse x-ride

írta: ddefekt09

Tegnap délután bevágtuk a gépeket az új kocsiba, és kiautóztunk Vértestolnára. Vettünk vizet egy háztól, és a kék jelzésen elindultunk a Gerecse-kilátó felé. Az első szakasz kicsit szopás volt, szeder- és rózsabokor mezőn kellett ákelni; az ösvény sűrűn benőve  tövises ágakkal..  Sajnos kicsit tolni kellett, de aztán remek erdei utakon haladhattunk. Szép a vidék, meredek hegyoldalak, sziklás meredélyek és gyönyörű rétek váltják egymást, megszórva tradicionális kis sváb településekkel.

A csúcsra vezető út a kék háromszög: egy erdei üdülőtől indul a töredezett egykori aszfalt út. 3 kilóméter után már a hegyháton bringáztunk. Elhagytuk a TV-tornyot, majd felértünk a kilátóhoz. Rövid létrázás után gyönyörködtünk Eszterom, a Duna és a Vértes látványában. Tiszta időben valószínűleg az alacsony tátra is látszik innen.

A háromszög jelzésen aztán legurultunk vissza a kékre, majd a kék kereszten le Tardos nevű községbe. Onnan aszfalton mentünk vissza Vértestolnára.

összesen 25 kilométer, párszáz méter szint, kezdőknek is.