2006. sze 04.

Budai-hegység, északi rész, bemelegítés a Pilisre. (frissítve2.0 , térképpel)

írta: ddefekt09

A Budai-hg rengeteg, ráadásul sokszínű ösvényt tartogat a montisoknak, egyben kiváló kiinduló utvonal a Pilis felé. HHH-Solymár-Nagykovácsi,Pilisszentiván, 20onpár km<p><font size="4"><span style="font-family: Arial,Helvetica,sans-serif;"></span></font><span style="font-family: Arial,Helvetica,sans-serif;"><span style="text-decoration: underline;"></span><a href="http://kepfeltoltes.hu/060906/t_rk_p2_www.kepfeltoltes.hu_.jpg"> <span style="font-weight: bold;">-TÉRKÉP-</span></a><br></span></p><p><span style="font-family: Arial,Helvetica,sans-serif;"><br></span></p><p><span style="font-family: Arial,Helvetica,sans-serif;"> Ha nem akarsz túl sok időt tölteni a városban a kijutással én a Hármashatárhegyet javaslom. Igaz meredek mászóka a Szépvölgyi út, de itt jutsz ki leghamarabb a zöldbe. A Pálvölgyi-barlang után még van egy bolt, itt még tankolhatsz. Majd rögtön két utvonal alternatíva adódik a Fenyőgyöngyénél (buszvégállomás,parkoló,étterem,csirkefarm és <span style="text-decoration: underline;">ivóvízkút!</span>,  <span style="text-decoration: underline;">térképen:FGY</span>). Jobbra mokány mászás vár rád, de a kevésbé tapasztaltaknak mégis ezt ajánlanám. Párszáz méter után egy enyhe jobbkanyar után indul a Feketesalak út(Guckler Károly út),sorompóval van lezárva az autók elől, de utcanév táblát már ne keressetek, ez már turistaösvény. kb 2km-en alig van szintkülönbség ezen az úton,nagyon sima,ide a barátnődet is elhozhatod hogy bevezesd a montizásba,itt akár egy teljesen merev városi bicajjal is el lehet menni.</span></p><p><span style="font-family: Arial,Helvetica,sans-serif;">A Fenyőgyöngyétől a másik lehetőség hogy ide eljuss a csúcson át vezet,azaz egyenesen tovább( <span style="text-decoration: underline;">Mokány-route!!!</span> Erre csak akkor gyere ha már kitapasztaltaltad hogy mi az a meredekség ahol már orra esel,és ügyesen adagolod a féket.) csak kövesd a betonutat,nemsokára elfogy és egy technikás,köves mászás következik. A csúcsról (<span style="text-decoration: underline;">a térképen: 3H</span>)  észak felé elindulva egy keskeny ösvény indul lefelé,amely hamar eltűnik a balra a bokrokban, egy betonutat keresztezve folytatódik, az elágazásoknál csak lefelé, itt lesz dúúrván meredek,majd a már emlitett Feketesalakba csatlakozik. Fordulj balra. A nagy utkereszteződés után is csak tovább egyenesen, az elágazásnál balra felfelé megkerülöd a Csúcs-hegyet. A következő elágazásnál balra,majd jobbra. Itt egy technikás hullámvasút jön. Az úton meg lehet kerülni egy facsoportot, itt érdemes megállni a panoráma miatt. Amikor a bozótosból átérsz a lejtős erdőbe az első elágnál balra érdemes menni,rövid mászás után kellemes lejtőzés vár rád, az egymást követő "T" és "V"-elágazásoknál jobbra majd balra. Vigyázz a vizmosással! Ha eddig jol csináltad most egy réten vagy ahol van egy nemzeti szinű pózna, néhány pad és egy patak(Paprikás-patak, <span style="text-decoration: underline;">ne igyál belőle!</span>). Indulj balra. 5 perc latt eléred Solymárt. (Itt van benzinkút <span style="text-decoration: underline;">- a térképen: BK -</span>  és a főúton balra 10 perc alatt visszaérhetsz BPre). A főútra kiérve, balra, a benzinkút mellett elhaladva jobbra indul egy ösvény amely meredeken emelkedve tűnik el az erdőben. V-elágnál jobbra, át a kishídon. A kerszteződésben jobbra,felfelé. A betonút után tovább egyenesen. Itt becsatlakozik jobbrol egy ut, ezt csak azért irtam mert neked a következő keskeny ösvényen kell jobbra fordulnod. A kereszteződésben jobbra, a következő Y-elágban, vissza,balra. Lassan eléred Nagykovácsi házait, több kereszteződés is bevezet a házak közé, de ne menj be, csak végig a házak mellett,  itt van egy  kocsma is(ne egy lepukkant talponállót képzelj el, <span style="text-decoration: underline;">térképen: K)</span>.  Egyből a kocsma után egy köves emelkedő vezet egy rétre, itt balra, tovább a házak mellett. Amikor már lejt az út, fordulj jobbra, sárga jelzésű útra, itt egyből van egy térképtábla, kerüld meg a táblát és indulj lefelé, itt beérsz egy nagy árokba (Antal-árok). Köves,kidőlt fákkal,ágakkal tarkított. Ne hagyd elszállni a bringát, a vízmosások megtréfálhatnak. A végén valószínüleg egy hatalmas pocsolya is vár a kereszteződésben ahol egyenesen haladj tovább a kerítésig(térkép: KE),balra a fák között van egy lépcső ahol átemelheted a kerót.</span></p><p><span style="font-family: Arial,Helvetica,sans-serif;">Válaszúthoz érkeztél, balra kb 1km homokos út után kellemes lejtőzés vár. Kövesd a piros jelzést a kerítés mellett,aztán jobbra kell letérned, ha jól emlékszem a vadlesnél. Ha jol csináltad megérkeztél Pilisszentivánra, a focipályákhoz,balra kikerülve a pályákat <span style="text-decoration: underline;">ivóvízkút.</span> A házak között balra-jobbra fordulva ki is érsz a főutcára.<br></span></p><p><span style="font-family: Arial,Helvetica,sans-serif;">A kerítésen való átemelés után ha inkább elkerülnéd a homokot,menj ki a betonútig,fordulj balra,ez egyenesen levisz P.szentivánra, mielőtt kiérnél a főutcára a sarok előtt baloldalt <span style="text-decoration: underline;">ivóvízkút és telefonfülke.</span> (A főúton jobbra kanyarodva egyenesen visszajuthatsz BP-re) A főutcán balra több boltot is találsz. 1,5km múlva elérsz a 10es számú főútig, fordulj balra, 1,5km múlva megérkezel a Kopár csárdához(<span style="text-decoration: underline;">térkép: KCS</span>)..... Pilissss,ahhhhhh<br></span></p><p><span style="font-family: Arial,Helvetica,sans-serif;"><br></span></p><p><span style="font-family: Arial,Helvetica,sans-serif;"></span><br></p>
Szólj hozzá

hhh solymár nagykovácsi pilisszentiván budai-hegység