2007. sze 18.

Meglepetés a Fátra-gerincen

írta: ddefekt09

Folytattuk Szlovákia felfedezését: ezúttal a a Magas-Fátrába mentünk, ami érdekes módon alacsonyabb, mint a másik Fátra, de így is 1500 méternél magasabb csúcsokra tekerhet a kerékpáros. Első nap Donovaly körül mentünk egy kört. Kelet felé indultunk a piros jelzésen, fel egészen 1300 méterig egy füves hegytetőn át. Onnan a kéken ereszkedtünk vissza a főútra. Párszáz méter után elindultunk fel a hegynek a sárgán, amit jobbra elhagytunk egy elágazásban, és inkább a jobb minségű, jelzettlen (különleges szépségű) erdei úton értünk fel Donovaly régebbi házai közé. 25 kilómétert mentünk, kb. 500 méter szintkülönbséggel.

Egy meredek rét aljában aludtunk, igazi alpesi környezetben - ez már kicsit izelitő volt a másnapi váratlan tájakból.

Másnap elautóztunk a mintegy 10 kilométerre levő Liptovsky Revucéba, majd onnan Vysna Revuca-ba, és onnan indultunk. Egy fenyvesekkel tarkított zöld réten bringáztunk, ahol hatalmas sziklafalak szegélyezték az utat, patak csörgedezett.. elég valószerűtlen volt, alpesi jellegű teljesen. utána meredeken feltoltuk a hegyoldalon 1500 méterre, majd bringáztunk (szaguldoztunk!!) kicsit a gerincen, a sárga jelzésen meg downhill menetben lejöttünk. Ez igazi élmény-biciklizés volt, a gerincről láttuk a havas Magas-Tátrát is, a múltkori Alcsony-Tátra túránk csúcsait, és találkoztunk két másik montissal is.